מה גורם לנשים להיות טובות יותר בהשקעות נדל"ן?

מהו אחוז ההצלחה של נשים בנדל"ן ? כמה נשים רוכשות נדל"ן בעצמן? האם נשים פחות מוכשרות מגברים ומפחדות להיכנס לתחום?

התשובה היא לחלוטין לא! נשים בעולם מבינות שנדל"ן וכסף הם תחומים שהן יכולות להיות בהם חזקות מאוד. 

שרון מוזס ביטון, מארגנת מפגשי נשים הנקראים נדלנ"שי בהם היא מלמדת נשים איך אפשר להצליח בעולם הנדל"ן. 

 

השבוע חל יום האישה הבינלאומי, לכבודו החלטתי לכתוב מאמר שעוסק בהצלחה של נשים בתחום הנדל"ן. כיוון שאני עוסקת בנדל"ן מזה 11 שנים  כאישה עצמאית, ומרגישה לצערי שזה עדיין תחום שנשלט על ידי גברים, החלטתי שהגיע הזמן לעשות משהו שישנה את המציאות ויגלה לנשים למה דווקא להן יש סיכויי הצלחה גדולים וטובים בתחום הזה - שרובן עדיין כל כך חוששות ממנו.

 

 

מה אתן חושבות על המצב של נשים כיום בעולם העסקים ובשוק העבודה?

 

מחקרים מראים לנו, שבמרבית המקרים נשים עדיין תופסות את עצמן, ונתפסות על ידי הסביבה כמשכורת שניה, כמשתכרות פחות, כפחות מבינות בכסף, ונמצאות בקונפליקט תמידי בין פיתוח של קריירה, עבודה בית ומשפחה.

 

נשים עובדות בתפקידים ומקצועות שמעניקים ערך כ"כ חשוב כמו חינוך, בריאות, טיפול לסוגיו השונים, משאבי אנוש, הי-טק, שיווק, ניהול, משפטים ועוד, ועדיין מדדים של חברות כמו קטליסט ושדולת הנשים לדוגמא אשר בודקים כל הזמן את המקום של נשים בעולם בתחומים שונים, מראים שנשים מרוויחות פחות ונמצאות פחות בתפקידי מפתח.

 

 
אז אני שואלת בכנות - האם נשים מוכשרות פחות?

האם באמת אנחנו פחות מוכשרות מגברים, ובגלל זה התמונה היא כזו?

 

הרי התשובה היא בדיוק הפוכה - דווקא מחקרים אחרים של חברת קטליסט הראו שבחברות בהן יש יותר נשים שהן חברות דירקטוריון התוצאות הפיננסיות שלהן טובות יותר.

 

 

איך זה בא לידי ביטוי בתחום הנדל"ן?

 

מה אחוז ההצלחה של נשים בנדל"ן ? כמה נשים רוכשות נדל"ן בעצמן?

 

בארץ לא ניתן לקבל תשובה לשאלה זו מכיוון שלא קיימים מחקרים שעוסקים בכך, חיפשתי – לצערי לא מצאתי. עצם העובדה שאף אחד עדיין לא בדק את זה - זה ביטוי נוסף לכך שעולם הנדל"ן נתפס כגברי ואין לנו סטטיסטיקה על הפעילות הנדל"נית של נשים בארץ.

 

אבל כן הצלחתי לאתר נתונים ממחקרים באוסטרליה ובארה"ב.

 

במאמר עדכני  של רשויות המס האוסטרליות נחשף שנשים מרוויחות יותר בהשקעות נדל"ן לטווח ארוך ושהן מצליחות יותר בקניית נכסים שמניבים הכנסה שוטפת ועליית ערך לאורך השנים.

 

גם היחס של נשים שמחזיקות בנכסים עלה בשנים האחרונות לעומת גברים וזאת למרות שנשים מרוויחות פחות מגברים. כיום 47% מהנכסים להשקעה באוסטרליה הן בבעלות של נשים!

 

מחקר אמריקאי שנערך בקרב 8 מיליון משקיעים של סוכנות ההשקעות פידלטי, חושף שבמשך שנת 2016 הביצועים של נשים בהשקעות עלו על הביצועים של הגברים ב 40%.

 

אפליקציית OPENFOLIO   שעוקבת אחרי ביצועים של משקיעים, ניתחה ביצועים של 60,000 משקיעים אמריקאים וחשפה שנשים הרוויחו יותר מגברים במשך 3 השנים האחרונות.

 

הנתונים האלה כל כך משמחים - הם מראים שבעולם נשים הולכות ומבינות שנדל"ן וכסף זה תחום שהן כן חזקות בו.

 

 

אז יש עוד סיכוי לנפץ ולשנות את התדמית הגברית של תחום ההשקעות והנדל"ן

 

כדי שזה באמת יקרה אנחנו צריכות קודם כל להאמין שאנחנו מסוגלות.

 

במשך השנים שאני עוסקת בנדל"ן כיזמית, משקיעה, מתווכת וכמנטורית לייזמים ומשקיעים, גיליתי שיש לי תכונות שהן במהותן נשיות, והן נותנות לי יתרון גדול לעומת גברים שעוסקים בתחום.  אתמקד כעת  ב-4 מהתכונות הללו שבעיני יש להן את ההשפעה הגדולה ביותר על ההצלחה שלנו הנשים בעולם הנדל"ן:

 

 

הנטייה להתייעץ ולשתף

אנחנו נמצאות בעידן  שמעודד אותנו כל הזמן לשתף, לתעד ולהראות לכולם מה אנחנו עושות, התנהגות של שיתוף מאפיינת נשים הרבה יותר מאשר גברים. שימו לב מי יותר פעיל ברשתות החברתיות, מי כותב יותר תכנים אישיים, מספר על חוויות , שואל שאלות ומבקש עצות.

 

למה אנחנו עושות את זה? זה מחזק את הרגשת הערך העצמי שלנו, זה עוזר לנו לפעמים לפתור בעיות שאין לנו עם מי להתייעץ עליהן. אנחנו מבקשות את חוכמת ההמונים.

 

 

איך זה יכול להשפיע עלינו אם אנחנו רוצות לבצע עסקת נדל"ן?

 

כשאנחנו משתפות ומתייעצות אנחנו מקבלות פרספקטיבה נוספת על הדברים, אנחנו נחשפות למידע שאולי לא היה זמין לנו, אנחנו מגלות שאלות חדשות שלא שאלנו את עצמנו כשאספנו את המידע, ואנחנו לומדות גם מניסיון, הצלחות וטעויות של אחרים.

 

הנכונות לשתף ולהתייעץ באה ממקום שבו אין לנו אגו ואין לנו בעיה להודות שאנחנו זקוקות לעזרה. מה שאצל גברים יכול להתפס כחולשה אצלנו הופך להיות מקור לעוצמה.

 
יש רק תנאי אחד שבו שיתוף יכול לחזק ולא לערער ביטחון, תנאי אחד שבו שיתוף מקרב אותנו להצלחה ולא מונע עשיה – והוא עם מי אני משתפת את הדברים.

 

הנה 3 כללי הבטיחות לשיתוף והתייעצות בטוחים - לשתף ולהתייעץ רק עם אנשים ש:

  1. רוצים בהצלחתי
  2. אין להם אינטרס אישי בעסקה שמנוגד לשלי
  3. יש להם ידע מקצועי וניסיון מעשי בביצוע עסקאות  דומות או שהם בעלי מקצוע שמתמחים בתחום מסוים ויש להם גם ניסיון מעשי. 

 

התייעצות ושיתוף עם אנשים שאינם עונים על שלושת הקריטריונים האלה במלואם, יכולה להוביל לתוצאה ההפוכה ממה שאנחנו רוצות.

 
הנה דוגמה קטנה -  

לפני מספר חודשים קיבלתי שיחת טלפון מלקוחה. חברה שלה הפנתה אותה אליי לייעוץ. מדובר באישה כבת 50 +, גרושה, שהבת הבוגרת שלה מתגוררת איתה. היא גרה בשכירות ומתכוונת לרכוש דירה.

 
היא סיפרה שהיא נמצאת במהלך של משא ומתן על רכישת דירה. הרכישה נעשית באמצעות מתווך שאמר לה שמחיר הסגירה של הדירה לא יהיה מתחת ל - 750,000 ₪, והיא לא בטוחה אם זה הצעד הנכון עבורה. 


לאחר שמיעת הסיפור המלא הבנתי שיש עליה לחץ לתשלום גבוה מדי, ואין לה שליטה במשא ומתן מכיוון שלא היתה לה גישה ישירה למוכרים. הייעוץ שהיא קיבלה איפשר לה לעמוד מול המתווך ולדרוש קשר עם המוכרים ובעקבות כך הצליחה להוריד מחיר הדירה ב – 30,000 ש"ח. הנכונות שלה להתייעץ מנעה עסקה לא טובה והחזירה אליה את השליטה.

 

כשאנחנו מתייעצות ומשתפות עם האנשים הנכונים אנחנו משפרות את סיכויי ההצלחה שלנו, וזאת נקודת החוזק שלנו הנשים שפתוחות לקבל עצה טובה מהאדם הנכון כמובן.

 

 

תקשורת אפקטיבית

היכולת שלנו להקשיב לזולת, להיות במקום שנותן לצד האחר מרחב להבעה, לביטוי עצמי, לתקשורת מיטבית, היכולת שלנו לשים רגע את עצמנו בצד ורק להיות בהקשבה לאחר – היא מתנה אמתית כשזה מגיע להצלחה בנדל"ן.


על מנת לסגור עסקה טובה צריך להבין את המקום של הצד האחר, זאת כדי לזהות את הרגע הנכון לפעול או כדי לגרום לצד האחר להגיע יחד איתך להסכמה. כל זה דורש יכולת הקשבה אפקטיבית, לשים לב לניואנסים הקטנים, למסרים שנאמרים בלי להתכוון, לשים רגע בצד את האגו, לא להיות זה שמדבר ומראה לכולם כמה הוא צודק ויודע - אלא להיות זאת שמקשיבה ומבחינה בפרטים החשובים שעושים את כל ההבדל.

 

זו מתנה, זו יכולת מופלאה שיש לנו הנשים ושווה זהב, או במקרה זה יכולה להיות שווה הרבה כסף.


תדמינו את עצמכן הולכות לקנות דירה השייכת  לאישה קשישה, אלמנה שמוכרת את הבית כיוון שהילדים לוחצים עליה לעבור לדיור מוגן. הקשישה חביבה מאוד והיא מראה לכן את התמונות של הילדים והנכדים ומספרת על עברה ועל הזיכרונות שלה מהדירה. היא מספרת כמה קשה ועצוב לה המצב הזה, כמה היא מפחדת מהשינוי ועשה אותו בחוסר רצון.

 

עוד מספרת הקשישה החביבה כמה היא היתה רוצה שמי שיקנה את הבית, יכיר את העבר שלו ויאהב אותו כמו שהיא אהבה. מבחינתה לא מדובר בסתם קירות אלא בחיים שלמים.

 

 

היא לא רוצה למכור אבל אין לה ברירה, ומה שיקל עליה את המכירה וינחם אותה זה אם היא תדע שתגור שם משפחה שתאהב את הבית כמו שהיא אהבה אותו ושתמשיך לייצר שם עוד זיכרונות חדשים.

 

כשהגיע מתווך עם קונים שהסתובבו בדירה בחוסר רגש ורק דיברו על איזה קירות ישברו, התלוננו על העובש והרטיבות בקירות, על הכיעור של הטפטים הישנים ותיארו את השיפוץ המאסיבי שהם מתכוונים לעשות בדירה, היא לא הסכימה למכור.

 

הרגישות, ההקשבה, ההבנה והאמפתיה שאת יכולה לגלות מול אותה קשישה, יכולים להביא אותה להסכים למכור ואפילו יכולים לעזור במשא ומתן. מבחינתה לערך הרגשי מבחינתה יש חשיבות גדולה יותר מהערך הכספי.

 

זה סיפור אמיתי, אשר ממחיש כמה נדל"ן זה עסק של אנשים ותקשורת, של רגשות והקשבה,  אמפתיה ותשומת לב לאחר.

 

 

סדר ארגון וניהול

מי מאכלס יותר תפקידים של ניהול אדמיניסטרטיבי? של ניהול משאבי אנוש?

אלו תפקידים שבד"כ מאוישים על ידי נשים. נשים לוקחות את המקום שאחראי על הסדר והארגון בעסקים קטנים וגם בחברות גדולות. לא סתם אומרים עלינו "עזר כנגדו" כי בלעדינו הם היו מאבדים את הידיים והרגליים.

 

מכירות את ההרגשה שהכל על הכתפיים שלכן? מי טוב יותר בלתקתק משימות בבית? לארגן אירועים? לתכנן את הלוז המשפחתי השוטף? לעשות רשימת קניות? לתאם עם בעלי מקצוע?

 

 

בד"כ אנו הנשים מנהלות את החיים של כל המשפחה, אנחנו מתקתקות את העבודה, זוכרות את הפרטים הקטנים, מנהלות רשימות של משימות, מתזכרות את מי שצריך מתי שצריך, זה כנראה טבוע בגנים שלנו.


אז תחשבו על משימה כזאת של קניית נכס, של איסוף מידע, של פרטים קטנים שצריך לברר ולקבל עליהם תשובה מבעלי מקצוע. בזה אנחנו הכי טובות. אנחנו משתמשות בכלים לארגון המידע, ואיסוף החומר לניהול המשימות שלנו - וברגע הנכון אנחנו יודעת איפה כל דבר נימצא.  כשאת קונה נכס את ממש מולטי טסקינג. את הולכת לעירייה, את הולכת לבנק, את הולכת לטאבו אם צריך, את נפגשת עם בעלי מקצוע ואוספת הצעות מחיר. בגלל ריבוי הפעולות והמשימות שיש לעשות , נושאים חשובים עלולים ליפול בין הכיסאות. בעסקת נדל"ן יש פעולות שצריך לבצע בתזמון מסוים כדי שהעסקה תצליח, מעורבים כאן כספים  גדולים ואיחור של יום או כמה ימים יכול לעלות לכן בהרבה כסף.

 

בסופו של דבר הכל מתרכז למקום אחד – לראש שלך ובזה יש לך יכולות על - חיבור, ידיעה פנימית, ונחישות

 

למי אני צריכה להיות מחוברת כדי להצליח?

מה אני צריכה לדעת כדי להחליט?

מה יגרום לי למצוא את מה שאני רוצה ולהגיע לתוצאה שאני רוצה?

החיבור שלי לעצמי

הידיעה הפנימית - של מה שנכון בשבילי

נחישות - לא לוותר, כשאני רוצה משהו אני משיגה אותו

כל התכונות האלה נותנות לנו יתרון אדיר!

כי כשאנחנו יודעות מה אנחנו רוצות, יש בנו עוצמה ואף אחד לא יכול לעצור בעדנו, כי זו הגדולה שלנו.

במציאות יכולים להיות המון מכשולים. הדרך יכולה להיות מאתגרת, הדרך יכולה להיות מבלבלת, אנשים יכולים להגיד דברים שיוציאו אותנו ממיקוד. אבל אנחנו אלה שמחוברות לידיעה הפנימית שלנו. אנחנו אלו שכשאנחנו מחליטות שכך יהיה זה קורה ומתגשם.

 

למה ? כי יש לנו סבלנות, כי יש לנו דרך, כי אנחנו יודעות שהתמדה תביא לתוצאה הרצויה. יש לנו את הכח ליצור את המציאות שאנחנו רוצות, אנחנו מאמינות בזה.

 

הכוח שלנו כנשים לברוא מציאות הוא אדיר. אצל גברים בד"כ הכל יותר שכלתני, ולפעמים בגלל זה מגיע הוויתור - אם זה לא מסתדר כמו שתכננתי אז נוותר.  אבל אצלנו הרצון בוער בבטן, אצלנו יש מנוע פנימי שנקרא תשוקה, התלהבות, חיים, יצירה. ובזה אנחנו משתמשות כדי לגרום לדברים לקרות, בזה אנחנו משתמשות כשאנחנו רואות משהו שאנחנו רוצות, אנחנו עושות ומשיגות את זה.

 

זה היתרון הגדול מכולם. החיבור הפנימי שיש לנו לכח שמניע את החיים, שבורא את המציאות ועוזר לנו להגשים מה שנרצה. האמונה שהכל אפשרי, גם כשקשה, אפשרי. 

 

אם את רוצה שיהיה לך בית משלך לגור בו- זה אפשרי!

 

אם את רוצה שיהיה לך ביטחון כלכלי- זה אפשרי!

 

אם את רוצה לבנות לעצמך תיק השקעות נדל"ן כדי שתהיה לך הכנסה פאסיבית – זה אפשרי!

 

אם את רוצה לעשות עסקאות אקזיט כדי לייצר הון מהיר- זה אפשרי!

 

הכוח לבחור ולהגשים את זה נמצא בתוך כל אחת ואחת מאתנו.

כשאנחנו מחוברות לעצמנו, כשאנחנו יודעות מה אנחנו רוצות, כשאנחנו נחושות - אנחנו גורמות לזה לקרות.

 

אנקדוטה קטנה: לפני זמן מה בכנס שנקרא "השיק של השוק" בסימן נדל"ן – כנס נשים שהתקיים בבורסה לניירות ערך, הרצתה דנה עזריאלי שהיא יו"ר קבוצת עזריאלי. ההרצאה שלה היתה מרתקת, אך דבר שאני לא אשכח זה שבתחילת ההרצאה היא התנצלה על כך שהיא חייבת לצאת בשעה שבע וחצי, כי יש לה אסיפת הורים בבית הספר של הבת שלה.

 

כמו שאתן מבינות - גם נשים מאוד מצליחות בנדל"ן, הן בסופו של דבר כמונו, נשים, אימהות, בנות זוג שצריכות לתמרן כל יום מחדש ולבחור לעשות את מה שהכי נכון עבורן.

את זה אפשר לעשות רק ממקום של נחישות והתמדה וביטחון בדרך שלך.  

 

יש לנו הנשים תכונות טבעיות ויכולות מופלאות להשיג מה שאנחנו רוצות בעולם ההשקעות והנדל"ן. אני דוגמה חיה לכך וכמוני עוד נשים רבות ומופלאות שאני מלווה ומדריכה. אני מזמינה גם אותך להצטרף אלינו ולהצליח להגשים את חלומותייך בעולם הנדל"ן ובחיים בכלל. 

 

מוזמנת להצטרף לאחד המפגשים הקרובים בנושא נדל"נשי.

פרטים בדף הפייסבוק של נדלנ"שי - שרון מוזס ביטון

 

ליצירת קשר: biton.moses@gmail.com